
ההשוואה בין גוגל לפייסבוק חושפת את הטעות הבסיסית בהנפקה של פייסבוק. גם גוגל הונפקה לפי מכפילים גבוהים, סביב 60 ליתר דיוק, אבל ההנפקה של פייסבוק יצאה לפי מכפיל מטורף - 142. גם עכשיו, לאחר פרסום הדו"ח הציבורי הראשון, פייסבוק נסחרת לפי מכפיל 66, שהוא גבוה מאוד לחברות שהכנסותיהן צומחות בקצב של 40%.
אחרי צלילה של 50% במחיר המניה, להעניק כיום המלצת "קנייה חזקה" למניות פייסבוק זה לא הימור פרוע. תיקון כזה או אחר יהיה במניה, אבל השאלה באיזה מחיר הוא יגיע? 33 חברות מסקרות את מניית פייסבוק: 7 חברות ממליצות על "קנייה חזקה", 12 על
"קנייה" ו-14 חברות ממליצות על "החזק".
מחיר היעד הנמוך ביותר לפייסבוק ש-33 החברות המסקרות רואות לנגד עיניהן ב-12 החודשים הקרובים הוא 23 דולר, שגבוה בקצת יותר מ 20% מהמחיר הנוכחי. מחיר היעד הגבוה ביותר הוא 45 דולר, 140% יותר מהמחיר כיום - מחיר גבוה מאוד לטעמנו לטווח של 12 החודשים הקרובים.
קשה לנתח טכנית את פייסבוק. אין מספיק נתונים היסטוריים לגבי התנהגות המניה, שבקלות יכולה לרדת לרמות של 15 דולר. מה שעשוי להציל את המניה בטווח הקצר היא קופת המזומנים של החברה, שמכילה מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-10 מיליארד דולר.
הסכום הזה מהווה כרית ביטחון, אבל התותחים הכבדים של פייסבוק רדומים והחברה לא יצאה בתוכנית רכישה עצמית. אם החברה מאמינה בעצמה, למה לא לקנות כמה מיליארדים בחזרה? הרי רק מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, יכול לרכוש בחזרה אחוזים ניכרים מהחברה. בקיצור, גוגל עדיין עדיפה בכל קנה מידה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד