FACEBOOK

דיונים על מניות החברות הנסחרות בארה"ב

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי דפני » 20 אפריל 2010, 08:49

האם אין משמעות לזה שהדברים ניתנים חינם ?
כח ההרגל וכו.
סמל אישי של המשתמש
דפני
ממש לא גורו
 
הודעות: 528
הצטרף: 08 ינואר 2009, 14:36
נתן: 23 תודות
קיבל: 42 תודות

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי שומר הלילה » 20 אפריל 2010, 17:57

Kayben כתב:כן, החלטתי בסוף לא להגיד חפיר :)

בהקשר זה, מה החפיר של פייסבוק?




יש כאן 2 מרכיבים - איכות המוצר והרשתיות שלו. הרשתיות שלו היא-היא החפיר: "אני שם כי כל האנשים שאני מכיר שם [1]". מי שירצה לנצח את פייסבוק יצטרך לייצר מוצר לא טוב יותר ב-10% ("מה? לעבור רשת בגלל עוד 2 פונקציות?) אלא מוצר טוב יותר ב-100% (כמו שפייסבוק בזמנה הכתה את מייספייס). קשה לי לראות את זה קורה ב-5 שנים הקרובות, אולי התחרות תצמח מהרשתות הלוקליות.


[1]:

מרקו פולו מתאר גשר, אבן אחר אבן:

"אך איזו היא האבן התומכת בגשר?" שואל קובלאי חאן.
"הגשר אינו נתמך באבן זו או אחרת", עונה מרקו, "אלא בקו-הקשת שהאבנים כולם יחד יוצרות."
קובלאי חאן שותק שעה ארוכה, מהרהר.
עד שהוא מוסיף: "מדוע אתה מדבר איתי על האבנים? רק הקשת היא המעניינת אותי."
מרקו פולו עונה: "בלי אבנים לא קיימת שום קשת.

"הערים הסמויות מעין" איטלו קאלווינו.
"
סמל אישי של המשתמש
שומר הלילה
גורונישט
 
הודעות: 738
הצטרף: 19 נובמבר 2009, 11:25
נתן: 28 תודות
קיבל: 55 תודות

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי Kayben » 21 אפריל 2010, 21:18

לדעתי החפיר הזה אינו כזה עמוק כמו שנדמה.
תחשוב באיזה מהירות וקלות אנשים נרשמו בזמנו לאייסיקו, ונרשמו בזמנו למסנג'ר וכו' וכו'.
גמישות המעבר לאתרים חדשים הוא די מהיר באופן כללי.

בנוסף, לא מתוך חוות דעת מקצועית, אבל אפשר לשפר מאוד את הצורה שבה פייסבוק עובד.
כל הגרפיקה אפשר להציג בצורה הרבה יותר ידידותית, בנוסף להציג את ההודעות בצורה אחרת ופחות כרונולוגית.

אם כבר חשבתי שיתרון ענקי שיכול להיות לפייסבוק הוא כמו גוגל, חוות שרתים ענקיות - תשתיות ענק.
שלא כל חברה יכולה להקים בהינף. אבל אני לא יודע מה המצב של פייסבוק בתחום הזה.
סמל אישי של המשתמש
Kayben
לא גורו בכלל
 
הודעות: 720
הצטרף: 29 ינואר 2009, 20:42
נתן: 5 תודות
קיבל: 11 תודות

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי arij » 23 אפריל 2010, 07:41

פייסבוק מתקרבת לחצי מיליארד משתמשים ייחודים בחודש
הם גם משקיעים בשנה האחרונה הרבה מאד בהכנסות מפרסום ממוקד
לי נראה שגוגל מתחילה לחשוש.

צריך רק להקשיב למארק פינקוס - המנכ"ל של זינגה
http://blogs.wsj.com/digits/2010/04/22/ceo-of-company-behind-farmville-talks-facebook-gaming/
arij
לא גורו
 
הודעות: 204
הצטרף: 30 נובמבר 2009, 17:59
נתן: 7 תודות
קיבל: 24 תודות

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי arij » 23 אפריל 2010, 09:26

עוד כתבה שנתקלתי בה היום


Rumors are suggesting that Facebook’s private stock is currently trading in the private markets at a $22 billion valuation. Much of that valuation was a result of Facebook implementing new restrictions on employee stock sales. However pretty much everybody knows that the company is now steps from taking on Google directly and blowing away AdSense. Two and a half years ago we reported that Facebook was planning to roll out the adsense killer with the use of cookies.

While it hasn’t launched yet, Facebook’s decision to let users “Like” content around the web without being logged in to Facebook makes it pretty clear that the company is preparing to roll out their ad system to the rest of the web. While the “AdSense killer” isn’t weeks away, Facebook could launch their AdSense killer in a relatively short amount of time. While most people would have said you were crazy to believe that Facebook would be worth $100 billion three years ago, it’s no longer a far fetched concept.



http://www.allfacebook.com/2010/04/facebooks-100-billion-valuation-doesnt-sound-stupid-anymore/
arij
לא גורו
 
הודעות: 204
הצטרף: 30 נובמבר 2009, 17:59
נתן: 7 תודות
קיבל: 24 תודות

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי שומר הלילה » 03 יוני 2010, 11:19

בהמשך לשיחתנו על חפירים - זינגה (ושאר החברות בתחום) מוכיחה שיש לה חפיר אפסי:

http://www.140.co.il/blog/2010/06/02/9371
סמל אישי של המשתמש
שומר הלילה
גורונישט
 
הודעות: 738
הצטרף: 19 נובמבר 2009, 11:25
נתן: 28 תודות
קיבל: 55 תודות

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי Kayben » 03 יוני 2010, 13:57

לא מפתיע.

כדי שחברה כזאת תצליח, היא חייבת להיות עם 10 אצבעות על הדופק.
דבר ראשון, להיות מאוד קשובים לקהילת משתמשים שלה וגם ערוכים לתת מענה מהיר לבעיות.
דבר שני, להיות חדשן באופן מתמיד.
דבר שלישי, להיות מעודכן כל הזמן מבחינה טכנולוגית, אפשר היום להגיד טכנולוגיה אינטרנטית.

אלה אתגרים מאוד גדולים.

לדעתי כדי שמשחק ישרוד בשוק הוא צריך ליצור סוג של רשת קהילה פנימית.
אני לא חושב שפארמויל הצליח ליצור את זה. יש בקושי יכולת לשחק עם אחרים.
משחק שאין בו אופציית multi player מפותחת, לא יכול לשרוד הרבה, הטרנד נשחק.
סמל אישי של המשתמש
Kayben
לא גורו בכלל
 
הודעות: 720
הצטרף: 29 ינואר 2009, 20:42
נתן: 5 תודות
קיבל: 11 תודות

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי ההולך בדרכים » 20 יוני 2010, 11:02

הכנסותיה של פייסבוק ב-2009 הסתכמו לסך של 800 מיליון דולר. כך דיווחה סוכנות "רויטרס", שציטטה מקורות בלתי מזוהים.

אותם מקורות אמרו כי הרווח הנקי של פייסבוק בשנה שעברה עמד על עשרות מיליוני דולרים.

ב-6 שנות קיומה נאבקה החברה הפרטית להגיע לרווחיות, ונתון ההכנסות הוא בבחינת צעד גדול לרשת החברתית. כמחצית מהסכום הזה הניבה החברה מפרסומות, אותן רואים הגולשים במהלך גלישתם באתר.

ציפיות מוקדמות דיברו על הכנסות של 500 מיליון דולר, רמה שעדיין היתה נחשבת למצויינת כשמדובר באתר האינטרנט הגדול בעולם. פייסבוק, שהגיעה לחצי מיליארד משתמשים רשומים, לא מיהרה להסגיר תוצאות כספיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, אמר שהוא אינו מעוניין לקבל החלטות פזיזות עבור החברה שלו, וכי הוא שבע-רצון מהמסלול הנוכחי, בו היא צועדת. נציין כי מספר אנשים צופים שהחברה תהפוך לציבורית ב-2011


http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000567960
סמל אישי של המשתמש
ההולך בדרכים
גורונישט
 
הודעות: 2697
הצטרף: 05 ינואר 2009, 15:57
נתן: 280 תודות
קיבל: 57 תודות

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי מהטמה במבי » 24 יוני 2010, 23:54

מסתבר שהחפיר של פייסבוק יותר עמוק ממה שהיה נדמה בהתחלה. צריך לזכור שהם לא היו הראשונים הם פשוט עשו את זה יותר טוב. עברו כמעט ארבע שנים מאז שמעתי על פייסבוק לראשונה מאז הרבה ניסו ולא הצליחו. גוגל באז הוכיח את עצמו ככשלון גדול בינתיים למרות בסיס המשתמשים הענק ושאר המתחרים אפילו אלו שקדמו לפייסבוק פשוט לא תפסו כמוהו.
כרגע הרשתות החברתיות המתחרות המצליחות הן כאלו שמתמחות בנישה מסוימת אתרים כמו מוטק'ה או מייספייס ועוד הרבה אחרות שפונות לבני נוער. אף אחת לא מתקרבת לסדר גודל של פייסבוק.
אחד הדברים שלי הכי קשה להבין זה איך עומדים על טיבו של חפיר. קחו למשל חברה שמייצרת סכיני גילוח והיא המובילה בתחומה. זה לא קשה לחקות אותה ואפילו ליצור מוצר מוצלח יותר. סך הכול סכין גילוח. ואיכשהו לאורך ההיסטוריה כל פעם מחדש היא מצליחה ליצור מוצר שהקהל אוהב, מוצר שהוא מוביל בשוק אפילו שהוא קצת יותר יקר מהמתחרים. אין שם חפיר נראה לעין. רק בדיעבד אני יכול לראות מה ג'ילט עשו. לא חושב שהייתי יכול לצפות את זה.
מהטמה במבי
בערך משקיע
 
הודעות: 30
הצטרף: 01 מאי 2010, 19:22
נתן: 2 תודות
קיבל: 6 תודות

Re: FACEBOOK

הודעהעל ידי arij » 26 יוני 2010, 06:49

גם גוגל לא עשו את זה ראשונים רק לקחו את החיפוש באינטרנט שיפרו אותו ובנו מסביבו את הפרסום מבוסס חיפוש
וכל השאר היסטוריה.

איך עומדים אל טיבו של חפיר? זה קשה מאד.
צריך לזהות שמדובר במותג בחזק, הנהלה חזקה, ושוק חזק.
ואחר כך קצת מזל לא יזיק.

באפט מדבר על החברות הללו: גילט, קוקה קולה - שעליהין הוא בנה את העושר שלו.
הוא דווקא השקיע בג'ילט בזמן הנכון ועשה רווח גדול מההשקעה.
כפי שהוא אומר:

"It's far better to buy a wonderful company at a fair price than a fair company at a wonderful price."


דרך אגב על כל ג'ילט שהוא פגע יש לפחות עוד כמה השקעות שלו שהוא פיספס.
arij
לא גורו
 
הודעות: 204
הצטרף: 30 נובמבר 2009, 17:59
נתן: 7 תודות
קיבל: 24 תודות

הקודםהבא

חזור אל מניות וול סטריט

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron