חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הפניות ודיונים על כתבות שפורסמו באתרים אחרים

מנהל: שומר הלילה

חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי meir-h » 15 נובמבר 2011, 21:39

http://www.themarker.com/wallstreet/1.1566924

העיתון מפרסם כי חברות הליסינג והשכרת הרכב מסתייגות מרכישת כלי רכב חשמליים של בטר פלייס בגלל חוסר הוודאות לגבי ירידת הערך שלהן. בר אמר ל"ג'ורנל" כי הוא חושש מירידת ערך של 70% במחיר של רכב חשמלי מליסינג, לעומת ירידה של 40% ברכבים רגילים. "מדובר בנישה נחמדה, גימיק ולא יותר, לאנשים בעלי מודעות סביבתית ולחברות שרוצות להראות שהן שומרות על הסביבה", אמר בר והוסיף, "אבל אני לא רואה חיסכון בהוצאות".



אני חיב לאמר שתמיד חשבתי שהענין הוא גימיק שלא יצלח.בסופו של דבר החשמל שהמכונית תצרוך תיוצר בחברת חשמל שצורכת דלק פוסילי סולר/גז/פחם כך שכדור הארץ לא מרויח מכך
ובמיוחד בארץ בה חמישים אחוז מרכב חדש הוא רכב ליסינג שלנהג לא איכפת מה קורה.רק החלטה של חברות שוכרות הרכב מחברות הליסינג הן שיקבעו עם יש לזה עתיד הרי הם יהיו חיבים להתקין במגרשי החניה שלהן עמודי טעינה למכוניות.
הנה מחברות הליסינג אנו שומעים חשש נוסף מהענין שלא יצליחו למכור את הרכב ליד שניה וזה חלק ניכר מהכנסתם.
לכן המשקיע בחברה לישראל צריך לזכור כי זה סיכון עתידי למניה כי הם שותפים.למרות גיוס ההון הנאה בימים האחרונים של בטר פלייס.
meir-h
לא גורו בכלל
 
הודעות: 665
הצטרף: 03 פברואר 2009, 11:13
נתן: 0 תודות
קיבל: 137 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי נוב » 16 נובמבר 2011, 11:47

יש דרך להמר נגד בטר פלייס?

O_o
סמל אישי של המשתמש
נוב
בערך משקיע
 
הודעות: 42
הצטרף: 23 פברואר 2011, 20:21
נתן: 3 תודות
קיבל: 1 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי Kayben » 16 נובמבר 2011, 23:12

חברות הליסינג הן לא בדיוק חברות פורצות דרך.
להזכיר לכם איזה נתח שוק נגסו מכוניות המיני בשנים האחרונות מכלל המכוניות החדשות.
הצלחה היסטרית.
מחיר דלק עולה = תעדוף פתרונות זולים.
תדלוק בחשמל הוא זול יותר.

גם אם בטר פלייס תכשל, מישהו אחר יצליח במקומם.
זה גלגל שלא יחזור אחורה לדעתי בעולם של מחירי דלק עולים.
סמל אישי של המשתמש
Kayben
לא גורו בכלל
 
הודעות: 720
הצטרף: 29 ינואר 2009, 20:42
נתן: 5 תודות
קיבל: 11 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי meir-h » 18 נובמבר 2011, 17:20

http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000698891

כתבה על מוכר החלומות אגסי.ותוספת על השקעת חברה לישראל בעסק.

נראה לי שמי מעונין להמר נגד בטר פלייס צריך לעשות שורט על חברה לישראל
בטר פלייס היא אחד המיזמים היומרניים, המסקרנים ומעוררי המחלוקת שקמו בארץ בשנים האחרונות. מידת הצלחתה לא תיקבע בישראל, שוק רכב קטנטן. אגסי רוצה לכבוש את העולם, והנתונים הפיננסיים של בטר פלייס משקפים זאת בצורה הטובה ביותר, לטוב ולרע.

משחק בכאילו

2.25 מיליארד דולר זה היה שווי החברה כביכול של בטר פלייס בעת גיוס ההון האחרון, בהיקף של 200 מיליון דולר, שנעשה לפני כשבוע. זה השווי שצוין בהודעה לעיתונות שהפיצה החברה, ועל בסיסו נעשו בעיתונות הכלכלית השוואות לחברות ותיקות בתעשייה הישראלית, כדי להראות את הפלא: הנה, ארבע שנים בקושי מיום הקמתה, בטר פלייס משאירה מאחור חברות כמו אסם, לפחות מבחינת שווייה.

ובכן, השווי לצורך גיוס הוא למעשה משחק בכאילו. כל עוד החברה פרטית, לגיוס כזה או אחר, גדול ככל שיהיה, אין ממש משמעות. רק כשתגיע בטר פלייס לשוק המניות ומדי יום ייקבע שווייה במסחר בין מוכרים לקונים, תהיה למספר משמעות.......

376 מיליון דולר זה ההפסד שצברה עד כה בטר פלייס, נכון לסוף יוני השנה (עד סוף השנה ודאי תעבור את רף ה-400 מיליון דולר). הוא גם הסיבה לגיוס האחרון. בטר פלייס היא חברה שזוללת מזומנים והיא "חייבת" להמשיך לזלול אותם עד הרגע המיוחל שבו הצרכנים יתחילו לשייט על הכביש במכוניות חשמליות ולהשתמש בשירותי החברה.

בשלב הזה, אין לבטר פלייס הכנסות ולקוחות, והיא אינה צופה הכנסות עד סוף 2011, לכל המוקדם, וספק אם יהיו הכנסות משמעותיות במהלך 2012. בינתיים, החברה ממשיכה לפתח ולפרוס תשתית חשמלית, הכוללת נקודות טעינה לרכבים חשמליים ורשת תחנות שבהן ניתן יהיה להחליף במהירות סוללה שהתרוקנה.
meir-h
לא גורו בכלל
 
הודעות: 665
הצטרף: 03 פברואר 2009, 11:13
נתן: 0 תודות
קיבל: 137 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי אורח » 19 נובמבר 2011, 17:30

ממדור הרכב של גלובס. חשמלית ושמה בעיה: פתרונות לבעיות ברכב חשמלי
אני מניח שאחת האפשרויות להמר נגד בטר פליס היא לחפש את המתחרים הישירים.
אורח
 
נתן: 0 תודות
קיבל: 9 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי אורח » 20 נובמבר 2011, 15:27


לא השויתי מלה במלה. לדעתי שינו במעט רק את הכותרת. כעת היא: נושא טעון לקראת הכרעה? פתרונות לטעינה ברכב חשמלי. הקישור עצמו לא השתנה.
אורח
 
נתן: 0 תודות
קיבל: 9 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי Kayben » 21 נובמבר 2011, 21:48

לא השתכנעתי מהכתבות.
להרים פרויקט בסדר גודל כזה מדובר בהשקעות של מילארדים.
זה שבטר פלייס שרפה רק 400 מיליון דולר עד עכשיו הוא מפתיע.

גם אם שי אגסי יתרסק לחלוטין - הוא גורם ליצרנים להזדרז ולתת פתרונות.
אם זה החלפת סוללות או הטענה מהירה, או אפילו הפתרון הישן של מכונית היברידית.
בעולם של מחירי אנרגיה עולים - זאת רק שאלה של זמן.
בכל אופן שני הפתרונות האלה עדיין מצריכים תחנות דלק - אם זה להחלפת סוללות או אם כדי להטעין בצורה מהירה שלא ניתן לבצע בכל בית.

מבחינת השקעות ממש לא הייתי מהמר על אגסי - הוא חברת הזנק לכל דבר.
אם כבר כמו שהוצא להשקיע בחברות תחנות הדלק - כי כנראה הן ימשיכו לספק את האנרגיה גם בעולם העתידי הזה.
סמל אישי של המשתמש
Kayben
לא גורו בכלל
 
הודעות: 720
הצטרף: 29 ינואר 2009, 20:42
נתן: 5 תודות
קיבל: 11 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי meir-h » 13 מרץ 2012, 19:37

שוב מאמר בנושא מכונית החשמלית של בטר פלייס והמתחרים.הפעם על תעריפי החשמל
אבן נגולה אתמול מלבם של יבואני הרכב, כאשר גילו כי על טעינת מכוניות לא יוטל מיסוי והתעריפים יהיו דומים לאלה של הפעלת קומקום או מגהץ. למעשה, הפעלתה של מכונת כביסה תעלה לצרכן יותר מאשר טעינה מלאה של מכונית חשמלית.

משרד האנרגיה והמים החל לשקוד על התקנות לטעינת מכונית חשמלית לפני זמן רב, עוד כשקראו לו משרד התשתיות הלאומיות, וקבע כבר בהתחלה כי אסור יהיה לטעון מכונית מהשקע הביתי. נימוקי בטיחות, והגנה על רשת החשמל מפני עומס, שימשו את המשרד כדי לקבוע תקנות הדורשות עמדת טעינה מתוחכמת, המסוגלת לקבל מידע לרכב, ולנהל את אספקת החשמל בהתאם לביקוש ברשת, ולצרכי הנהג.

בעקבות זאת התעורר חשש כי הרף הגבוה שהציב המשרד נועד לתת יתרון לבטר פלייס באמצעות מחיקת המתחרה הגדול ביותר שלה - שקע החשמל הביתי. נוסף לכך, סברו הפעילים בשוק כי על החשמל למכוניות יוטל מס גבוה, בדומה לזה המוטל על הבנזין


http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1662591
אני חיב להגיד שמתוך היש אני רואה את האין או להפך.פתאום אני קולט שדרך מערכת תדלוק חשמלית ספציפית בבוא היום אם וכאשר מכונית חשמלית תהפוך למצרך נפוץ(לדעתי זה יבוא אך ורק כאשר תמצא טכנולגיה חדשה למצברים שתוזיל את יצורם תקטין את משקלם ז.א. תגדיל קיבולת חשמל לנפח) .אם הציבור יעבור לרכב חשמלי נתח המס מהבנזין וסולר למכוניות יקטן אזי יוכלו להטיל מס על חשמל למכוניות בקלות.הרי קבעו תקן לניהול טעינה וכמובן דרך חברות מונופוליסטיות.
meir-h
לא גורו בכלל
 
הודעות: 665
הצטרף: 03 פברואר 2009, 11:13
נתן: 0 תודות
קיבל: 137 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי Kayben » 24 מרץ 2012, 01:44

ההבדל הוא שבמקרה של חשמל, אנשים יטעינו את האוטו שלהם בצורה פיראטית ולא ישלמו את המס.

זה וודאי יקרה גם במקרה של שי אגסי.
אנשים יקנו את המכונית החשמלית ויחברו מכשיר המרה שיקנו ב e-bay.

לכן שי אגסי מוכר חבילות ל 4 שנים. אני לא חושב שהוא ימכור לך מכונית ללא חבילת שירות.
אבל עוד 4 שנים, האנשים ישתחררו מהתלות באגסי, הם יקנו מכשיר המרה, ויסעו "חינם" כמה שבא להם.
הם יבואו לאגסי רק כדי להחליף מצטברים שהתרוקנו מדי זמן.

שי אגסי פרץ בשבילנו את החומה. אנחנו רק היינו צריכים "מישהו" שישכנע את אחד היצרנים לייצר לנו מכונית שאפשר להטעין בחשמל
וכמובן שגם ישכנע את הממשלה להתיר ליבא אותה לפה במחיר יחסית סביר.
הרי בכל חישוב כלכלי, הדלק הוא מרכיב מהותי ביותר בהוצ' הרכב.
מכונית שנוסעת היום 10,000 ק"מ בשנה עתידה לצרוך 7,000-14,000 ש"ח דלק תלוי ביעילות המנוע.
ע"פ 100,000 ק"מ מדובר על חסכון של 70,000-140,000 ש"ח. אם אני לא סופר את עלות החשמל המזערית.

אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכת אנרגיה, ואפילו אנחנו לא מודעים לזה :)
סמל אישי של המשתמש
Kayben
לא גורו בכלל
 
הודעות: 720
הצטרף: 29 ינואר 2009, 20:42
נתן: 5 תודות
קיבל: 11 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי meir-h » 25 מרץ 2012, 09:18

זה וודאי יקרה גם במקרה של שי אגסי.
אנשים יקנו את המכונית החשמלית ויחברו מכשיר המרה שיקנו ב e-bay.

לכן שי אגסי מוכר חבילות ל 4 שנים. אני לא חושב שהוא ימכור לך מכונית ללא חבילת שירות.
אבל עוד 4 שנים, האנשים ישתחררו מהתלות באגסי, הם יקנו מכשיר המרה, ויסעו "חינם" כמה שבא להם.
הם יבואו לאגסי רק כדי להחליף מצטברים שהתרוקנו מדי זמן.


אני מניח שאנשי בטר פליס חשבו על כך.ועוד.קראתי לאחרונה שבכל מכונית תהיה מושתלת במחשב הרכב תקשורת סוללרית למרכז הבקרה של החברה.בארץ כנראה פרטנר.למעשה יהיה אח גדול שיתריע על ירידה בטעינה וישלח אותך לתחנה הקרובה ובכלל מצב הרכב בכל רגע נתון יתן שרותיGPS ועוד . שהמטרה לגבות כסף נוסף עבור השרותים הנלוים משם מצפים בעתיד להביא את הכסף הגדול.
זה יתן לחברה שליטה מכסימלית גם לאחר החלפת ידיים ולא אהיה מופתע אם יגלו שעוקפים אותם להשבית הרכב מרחוק.
"האח הגדול" אמרנו והפעם בלי כדורים.
meir-h
לא גורו בכלל
 
הודעות: 665
הצטרף: 03 פברואר 2009, 11:13
נתן: 0 תודות
קיבל: 137 תודות

הבא

חזור אל כתבות באתרים אחרים

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron