חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הפניות ודיונים על כתבות שפורסמו באתרים אחרים

מנהל: שומר הלילה

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי meir-h » 09 אפריל 2012, 09:35

שוב כתבה על הקושי בהחדרת רכב חשמלי בעולם

תערוכות הרכב האחרונות היו לפיכך נשף הסרת המסכות עבור יצרניות הרכב. הן הציגו את הטכנולוגיות שיש להן בארסנל, והוכיחו בעיקר שהן יורות לכל הכיוונים. רק יצרניות מעטות, ובראשן רנו-ניסאן ומיצובישי, כבר מייצרות כיום באופן מסחרי מכוניות חשמליות, ובשנתיים הקרובות יצטרפו אליהן פורד ופולקסווגן. ואולם להוציא את רנו-ניסאן, רוב היצרניות עדיין מאמינות שבשלב הראשוני מתאימה ההנעה החשמלית רק למי שמשתמש במכונית לנסיעות קצרות, ולמי שמוכן להסתכן בתשלום גבוה עבור טכנולוגיה בוסרית.

לטווחי נסיעה ארוכים יותר מפותחות כיום טכנולוגיות היברידיות-נטענות, כמו זו של הטויוטה פריוס או זו של שברולט וולט - שבה משמש מנוע הבנזין גנרטור, לאחר שהאנרגיה בסוללה אוזלת. היצרניות האחרות, ובראשן פולקסווגן, מסתפקות בהפיכת מנועי הבנזין והדיזל ליעילים יותר. פולקסווגן למשל הציגה באחרונה מנגנון המכבה חלק מהצילינדרים בנסיעה מהירה, ומאפשר חיסכון בדלק.

כך, בניגוד לשנים עברו, שבהן התרשמו המבקרים בתערוכות הרכב מהדומיננטיות הצפויה במכוניות חשמליות - השנה חזר המיקוד למכוניות עם מנוע מסורתי, תוך הדגשת השיפור בצריכת הדלק. "היו הרבה דיבורים אבל מעט מעשים", אמר מנכ"ל דיימלר (החברה האם של מרצדס), דיטר זטשה. לדבריו, הוא עדיין מאמין שבעשורים הבאים היצרניות ימצאו אמצעי הנעה שלא תלויים בדלקי מאובנים. "אין אלטרנטיבה לכך, אבל אחריותנו היא לקדם את הטכנולוגיה הזו ולהפוך אותה לבת-שיווק".



http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1682361

ובשולי הכתבה "בוקסה" על הבעיות של בטר פלייס

נוכח חבלי הלידה שבהם נתקלו יצרניות הרכב החשמלי בעולם, נקטה בטר פלייס הישראלית משנה זהירות בהשקת שירות המכוניות החשמליות בדנמרק ובישראל - זאת גם לאור קשיים שבהם נתקלה בהשקה, ולאחר שכבר שרפה בשלוש השנים האחרונות 360 מיליון דולר.

השקת השירות בישראל, שהיתה אמורה להתחיל באמצע 2011, התאחרה ביותר משנה. 144 מכוניות הרנו פלואנס הראשונות שהעלתה בטר פלייס על הכביש נמסרו לעובדי החברה, כדי שמי שייתקל בתקלות הראשונות לא יהיה הקהל הרחב. גם המשלוח הבא של המכוניות החשמליות מיועד ללקוחות בקרב קהילת הצ'מפיונים, קבוצה של אוהדים ותומכים בחזון החשמלי של בטר פלייס, שיתייחסו בסלחנות רבה יותר לתקלות במכוניות הראשונות. תקלה ראשונה שכבר התגלתה היתה נורת אזהרה צהובה שנדלקה בכמה מכוניות אחרי החיבור הראשון למטען, ודרשה טיפול קצר במחשב המנוע.

בעיה חמורה יותר קיימת בתחנות החלפת הסוללה, שפרישתן לא תושלם עד מאי - אז יחלו מסירות המכוניות לציים המוסדיים. לכן, בבטר פלייס מקבלים בשלב הראשון הזמנות רק מלקוחות בעלי עמדת טעינה ביתית ובעבודה, שיפחיתו את הצורך בתחנות החלפת מצברים. כך דואגת בטר פלייס להשקה אטית ומבוקרת. ואולם עם 100 הזמנות בלבד בדנמרק ו-400 בישראל, תתקשה למכור 115 אלף מכוניות חשמליות עד 2016, כפי שהתחייבה לרכוש מרנו.
meir-h
לא גורו בכלל
 
הודעות: 651
הצטרף: 03 פברואר 2009, 11:13
נתן: 0 תודות
קיבל: 133 תודות

Re: חברות הליסינג בישראל פוחדות להמר על בטר פלייס

הודעהעל ידי meir-h » 28 מאי 2013, 16:28

סוף הסיפור של בטר פלייס
לצערי כבר מתחילת הדרך של החברה לא חשבתי שתצליח
מענין לאחר שאגסי פוטר הוא אמר באחד הראיונות כי קיבל עיצת זהב מקלינטון.שכדי להצליח יהיה חיב לתת מכוניות בחינם
כנראה שקלינטון היה מנומס ולא אמר לו שלא מאמין בהצלחת המיזם.
הבעיה של הפרויקט שלא יצא כיצרן מכוניות שרוצה להרוויח מזה אלא נותן שרותים שרוצה להתפרנס משרות ולקשור את הקליינטים ראה חברות הסוללר עד לאחרונה.
הליך הפירוק של בטר פלייס מתחמם: החברה מבקשת פירוק, רוכשי ומחזיקי הרכבים מבקשים להפעיל את החברה באמצעות מפרק זמני, ויצרנית הרכב רנו מבקשת לקבל חזרה את החוב שהחברה חייבת לה כנושה מובטח, שעשוי להגיע אף ל-65 מיליון אירו.

בנוסף, היום (ב') מינה השופט אילן שילה את רו"ח ועו"ד סיגל רוזן-רכב ממשרד ראב"ד-מגריזו-בנקל ושות' כמפרקת זמנית לחברה. בנוסף, נקבע דיון במעמד הצדדים למחר (ג') בבוקר


http://www.globes.co.il/news/article.as ... w_Node_585
meir-h
לא גורו בכלל
 
הודעות: 651
הצטרף: 03 פברואר 2009, 11:13
נתן: 0 תודות
קיבל: 133 תודות

הקודם

חזור אל כתבות באתרים אחרים

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron